کتاب وب : بزرگترین رسانه و فروشگاه کتاب به زبان فارسی در وب

در این وب سایت به نقد و برسی کتاب ها خواهیم پرداخت

کتاب وب : بزرگترین رسانه و فروشگاه کتاب به زبان فارسی در وب

در این وب سایت به نقد و برسی کتاب ها خواهیم پرداخت

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کتاب هیچ دوستی یه جز کوهستان

معرفی کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان

 

از استرالیا چنین توقعی نداشتیم!

 

در طول چند سال اخیر ، هیچ عملی از دولت استرالیا به اندازه رها کردن و زندانی کردن بیش از دوهزار مهاجر بی گناه و افسرده در اردوگاه‌ها و زندان‌های جزایر نائرو ومانوس منزجر کننده نبود. بیشتر این مهاجران برای بیش از 5 سال و حتی بیشتر در این جزیره محبوس و زندانی می‌شدند.

این خواست خدا بود که یکی از این مهاجران زندانی در این جزیره، یک روشنفکر کرد ایرانی بود. برای پی بردن به اقدامات وحشتناکی که دولت استرلیا با پناهجویان انجام داده است، لازم است اثر این روشنفکر مهاجر کرد را که شاهکاری منثور و روان است را بخوانید. این نویسنده کرد ایرانی کسی نیست جز بهروز بوچانی. کسی که به عنوان یکی از مهاجرین زندانی جزیره مانوس ، با توجه به استعداد شگرفش در نوشتن و تجربه بالای روزنامه‌نگاری اش اقدام به تالیف کتابی کرده است که فجایع مسیر مهاجرت و زندانی شدنش را به تصویر می‌کشد.

 

هیچ دوستی به جز کوهستان

 

روایت بوچانی با داستان سفر دریاییش از اندونزی به استرلیا آغاز می‌شود. قایق حامل پناهجویان در آب واژگون و شروع به غرق شدن می‌کند، یک کشتی باری انگلیسی اکثر مهاجرین را از غرق شدن نجان می‌دهد. یکی از این مهاجرین سرگردان در دریا بهروز بوچانی نویسنده کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان است. پس از این اتفاق مهاجرین غیر فانونی توسط نیروی دریای استرالیا بازداشت می‌شوند.

 

بوچانی پس از نجات از غرق با استعاره زیر عمق خوشحالیش را در کتابش با ما سهیم می‌شود:

 

 زندگی عشقش را به ما هدیه کرد

 

 

بهروز بوچانی : نویسنده کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان:

 

بهروز بوچانی سی و شش ساله و اهل ایلام، در دانشگاه تربیت‌معلم تهران درس‌خوانده و کارشناسی ارشد خود را در رشته جغرافیای سیاسی و ژئوپلتیک از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرده است. بوچانی در مسیر استرالیا بعد از غرق شدن قایق مهاجران غیرقانونی به طرز معجزه‌آسایی از مرگ نجات یافت اما در ادامه توسط نیروی دریایی استرالیا دستگیر شد و او را همراه مهاجران دیگر به کمپی در جزیره مانوس فرستادند.

 

   

کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان

 

شروع داستان کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان:

 

چهار روز پس از تصمیم دولت مبنی بر انتقال مهاجرین به جزایر مانوس و نائورو ، مهاجرین به این جزایر رسیدند. مردان مجرد به جزیره مانوس هدایت شدند. بوچانی به عنوان یک مهاجر بی گناه شاهد فجایع انسانی زیادی در این جزایر و در طول مدت اقامتش بود.

در مانوس 400 مرد در زمینی با مساحت کمتر از یک زمین فوتبال زندانی شدند. در سرزمین مادری بوچانی تابش خوشید پوست انسان را نوازش می‌کرد اما اینجا در مانوس گرما و تابش خورشید چشم‌ها را کور می‌کند. زندانیان مانوس بیشتر شبیه یک تکه گوشت در یک زودپر فلزی هستند. بوچانی در اتاق کوچکش همواره احساس خفگی می‌کند. پنکه‌ها هوای گرم متعفن را به چرخش در می‌آورند. بوی متعفن حاصل از تعریق خشک شده و نفس بدبوی مردانی که پشت به پشت هم قرار گرفته‌اند به مشام می‌رسد و تنگی نفس می‌آورد.

 

استعاره بوچانی از این شرایط:

 
 آنقدر زننده است که آدم از اینکه جزئی از گونه‌های انسانی است خجالت می‌کشد

 

درباره جزیره مانوس : زندان بهروز بوچانی

 جزیره مانوس از نگاه زندگی اجتماعی یک سلسله بندی سه گانه دارد. استرالیایی‌ها، مردم محلی و زندانی‌ها. افراد شاغل استرالیایی که در مانوس مشغول به کار هستند از زندانبانان سابق هستند که بوچانی بدون توضیحاتی آن‌ها را حیوان وحشی خطاب می‌کند و  به آن‌ها لقب کرگردن را داده است. 

 

تصوریر بوچانی از محلی هایی که آن‌ها را پاپوس نام گذاری می‌کند کمی پیچیده است. آن‌ها آزادترین مردمانی هستند که او در زندگی خود دیده است. فارغ از فشار و اجبار برای قبول و اجرای قوانین بی معنی و مفهوم. ( در مانوس بازی کردن ممنوع است). آن ها بازیگوش و بشاش هستند. لا اقل تا قبل از شورش در یکی از زندان‌ها اینگونه بودند. شورشی که باعث درگیری بین زندانبانان و زندانیان شد. در این مقطع بود که مردم محلی به کمک استرالیایی های زندابان شتافتند.

 

   

کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان

 

 

در کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان چه می‌خوانیم؟

 

بوچانی در کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان زندگی زندانیان محبوس در مانوس را از طریق داستان‌پردازی با شخصیت های زنده‌ای که نام‌ها مستعار دارند به وضوح به تصویر می‌کشد. ما در کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان فقط نام واقعی کسانی از زندانیان مانوس را می خوانیم که در طول روایت بوچانی از زندان مانوس مرده‌اند. جوانانی خندان : حمید خضائی و غول مهربان رضا براتی : پناهجویان ایرانی که در مانوس مردند.

 

 زندگی روزمره برای زندانیان مانوس از حضور همیشگی آن‌ها در صف‌های طولانی شکل می‌گیرد. برای غذا، توالت، دسترسی به تلفن ، سیگار و دارو. نفر اول تمامی صف ها مرد بدنام و مشهوری است که بوچانی او را در کتاب هیچ مردی به جز کوهستان، گاو خطاب می‌کند. کسی که ساعت ها در ابتدای صف های غذا می ایستد و منتظر شنیدن صدای برداشتن درب دیگ های غذا می‌ماند. 

 

استعاره‌ای زیبا از بهروز یوچانی درباره زندانیان:

 
گاو تجسم ایده‌آلی برای تعدادی از زندانیان مانوس است. فقط می‌خواهند بخورند و بخوابند و هیچ خواسته و آرزویی در سر ندارند.

 

یک رهبر ذاتی هم در مانوس وجود دارد یک مهندسی بلندپایه و محترم است که او را نخست وزیر صدا می‌زنند. میثم مخالف و دشمن او ، جزئیاتی از اینکه او چگونه پشت یک تانکر آب دزدکی مدفوع کرده است را برای مخطبانش بیان می‌کند و آن‌ها را می‌خنداند. عزت و افتخار در مانوس مورد احترام قرار نمی‌گید و آن‌ها اکثرا با اخلاقیات غریبه هستند. تحقیرها و فشار‌های وارده بر این شخص محترم (نخست وزیر)، سرانجام او را در هم می‌شکند و او انتخاب می‌کند که به کشورش، ایران بازگردد.

این داستان ما را به قلب تفسیر بوچانی از مانوس می برد. مانوس یک سیستم کیواریشال است. جایی که اشکال مختلف ظلم یکدیگر را قطع می‌کنند. ظلم تصادفی نیست بلکه یک هدف است. زندانیان گروگان هستند و چنین آوارگانی همواره به سرنوشتی که توسط دولت استرالیا در انتظار آن‌هاست فکر می‌کنند.

مهمتر از همه، هدف این سیستم از منزوی کردن زندانیان، به جان هم انداختن آن ها در مبارزاتی روزانه برای بقاست. شرایطی که در نهایت باعث شکست روحیه آن‌ها می‌شود. سیستم در اکثر موفق می‌شود.

 

کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان

 

 

بوچانی نه تنها یک نظریه پرداز اجتماعی است بلکه به عنوان یه بازجوی شخصی از خودش شروع به سوال و بازجویی می‌کند. او می‌داند که طبیعتا تنهاست. تنهایی برای او بزرگترین هدیه است. او همچنین می‌داند که برای زندگی در مانوس آفریده نشده است. هنگامی که یک جعبه کیک توزیع می‌شود، در حالی که دیگران مانند گرگ های درنده برای گرفتن یک کیک بالا و پایین می‌پرند، او عقب می ماند. او دلیل بزرگی برای زنده ماندن دارد. او با زنده نگه داشتن روحیه اش و با بهره‌گیری از قدرت خلاقیتش عزم جدی برای نبرد با بی عدالتی دارد. او می‌خواهد آیندگان از این جریانات آگاه باشند.

اگرچه بوچانی هرگز به ما نمی گوید چرا از ایران گریخت، اما خود را فرزند جنگ توصیف می‌کند. او بیان می‌کند که به نیروهای استقلال طلب مسلح کردستان که درکوهستان ها اقامت داشتند ملحق شده بود، اما مدتی بعد پس از آنکه عقیده اش تغییر کرد و به این باور رسید که برای هر تغییری نیاز به یک اقدام سیاسی غیر خشونت آمیر است آنجا را ترک کرد.

سوالات زیادی توسط افراد مختلف از بوچانی درباره کتابش و زندگی‌اش شد. یکی از این سوالات این بود که آیا این اقدامات صلح جویانه او ناشی از عقلانیت و تفکر اوست یا ناشی از ترس او از سیستم؟

کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان به این سوال، پاسخ می‌دهد. بوچانی مردی حساس و با روحیاتی ظریف است. بوچانی به ما می‌گوید که مانوس خود استرالیاست و این را یک ادعای پوچ و توخالی نمی‌بیند. همانگونه که ریچارد فلانگان اشاره می‌کند کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان احتمالا برجسته‌ترین کتابیست که در طول چند سال اخیر چاپ شده است. او بیان می‌کند که می‌خواهم اعتقاد داشته باشم (می‌ترسم که نداشته باشم) که ملت از این کتاب درس می‌گیرند، شرم را تجربه می‌کنند و اقدام می‌کنند.

«هیچ دوستی به‌جز کوهستان» که در دسته آثار «سرگذشت‌نامه» قرار می‌گیرد، مشتمل بر دوازده فصل و عنوان فصل‌های کتاب به این شرح است:

خرید کتاب هیچ دوستی جز کوهستان

1-زیر نور هراس‌انگیز ماه

2-کوه‌ها و موج‌ها؛ بلوط‌ها و مرگ؛ آن رودخانه... این دریا...

3-قایق برزخ روایتگرِ حقایق هولناک

4-تاملات کشتی جنگی؛ گلشیفته‌ی ما واقعاً زیبا بود

5-قصه‌ی جزیره‌ی کریسمس؛ پسر بی‌وطن روهینگیایی و تعقیب ستاره‌ای در مسیر تبعیدگاه

6-کولی‎ها می‌رقصیدند و جغدها تماشا می‌کردند

7-ژنراتور پیر، نخست‌وزیر و دخترانش

8-صف در حکم ابزار شکنجه، منطق زندان مانوس؛ گاو خوشحال

9-درخت شکوهمند انبه و غول مهربان

10-آواز جیرجیرک‌ها؛ تشریفات اعمال خشونت؛ یک نقشه‌برداری اسطوره‌ای از زندان مانوس

11-گل‌های شبیه بابونه، عفونت و سندرم زندان مانوس

12- در گرگ‌ومیش هوا که آسمان رنگ جنگ داشت

 هیچ دوستی بجز کوهستان 

هیچ دوستی جز کوهستان ندارم
دانلود رایگان کتاب هیچ دوستی بجز کوهستان

موضوع کتاب هیچ دوستی بجز کوهستان

نقد کتاب هیچ دوستی بجز کوهستان

قیمت کتاب هیچ دوستی بجز کوهستان

 

  • رامتین کریمی
  • ۰
  • ۰

بهترین سایتهای خرید کتاب

بهترین سایت های خرید کتاب

 

برای پیدا کردن بهترین کتاب‌ها، فروشگاه کتاب و ناشران باید به کجا مراجعه کرد؟ 

 

بسیاری از ما در سطح اجتماع با این پرسش تکرار شونده روبرو هستیم که کجا باید کتاب‌های خود را بخریم؟ به صورت آنلاین یا در کتاب‌فروشی؟ چقدر مایل هستیم که برای خرید کتاب به یک ناشر کتاب چاپی پول بدهیم یا به ناشران کتاب الکترونیکی؟ 

 

فروشگاه اینرتنتی کتاب

 

معرفی سایت فروش اینترنتی کتاب وب: 

کتاب وب یک سایت فروش اینترنتی کتاب است که مدت کوتاهی است که فعالیت خود را شروع کرده است. ما از ابتدای فعالیت خود تصمیم داشتیم که کتاب را به ارزانترین و راحت ترین شکل ممکن به دست تمامی ایرانیان برسانیم و تصمیم ما از ابتدا بر آن شد که سرویس ارسال رایگان کتاب را فعال کنیم و کتاب را به رایگان به تمامی کشور ارسال کنیم همچنین در بازه‌های زمانی مختلف تخفیف‌های کلی و هماهنگی در سایت کتاب وب روی تمامی محصولات اعمال می‌‍شود که امکان خرید کتاب با تخفیف را فراهم کرده است. 

در ادامه این مقاله به بررسی روش های خرید کتاب به صورت فیزیکی و اینترنتی در دنیا خواهیم پرداخت.

 

خریدکتاب به شکل سنتی : 

 

بیایید ابتدا حالت آفلاین را بررسی کنیم برای عموم جامعه، خرید کتاب در یک فروشگاه محلی بهتر است، چرا که پول را در جامعه محلی نگه می‌دارد، از شرکت‌های مستقل حمایت می‌کند و همچنین کمی قدم زدن برای سلامتی هم مفید است! تعدادی سایت وجود دارند که یافتن کتابفروشی‌های مستقل محلی و پشتیبانی از آنان را آسان‌تر می‌کنند، جاهایی که می‌توانید کتاب‌های اصل، نایاب، قدیمی و ... را در دستان خود بگیرید. از مهمترین این سایت‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم: 

 

خرید کتاب Indiebound.org

 

کتابفروشی ها و دیگر خرده فروشان مستقل نزدیک محل سکونت خود را پیدا کنید! شعار این سایت این است: 100 دلار در محله‌ی خود خرج کنید، 68 دلار آن در آنجا باقی می‌ماند! همین 100 دلار در شعبه فروشگاه زنجیره‌ای محله‌تان خرج کنید، جامعه محلی شما فقط رنگ 43 دلار از آن را خواهد دید! 

 

Bookweb.org 

bookweb.org.jpg

 

کتابفروشی‌های صنف فروشندگان کتاب آمریکا را که در اطراف شما زندگی می‌کنند، در این سایت بیابید.

 

WorldCat

worldcat.png

 جستجوی عنوان کتاب در کتابخانه محله‌ی شما 

 

Bookshare

www.bookshare.org.png

 دسترسی به کتاب‌ها، نشریاتی و مقالات برای کسانی که نمی‌توانند آن‌ها را پرینت کنند.

 

خرید کتاب 

 

خرید اینترنتی کتاب :

 

در حالی که خریدن یک کتاب چاپی در کتابفروشی شهر یک رویکرد ستودنی است،اما این موضوع همیشه در عمل ممکن نیست. بعضی از محله‌ها و شهرها کتابفروشی های مناسبی ندارند، بنابراین خرید از یک فروشگاه اینترنتی کتاب ممکن است تنها گزینه پیش رو باشد. در چند سال گذشته، کتابفروشی های آنلاین و سایت های فروش آنلاین کتاب زیادی وارد بازار شده‌اند. Amazon، Better World Books و ... از معدود فروشگا‌ه‌های اینترنتی کتاب هستند. می‌دانیم فروشگاه اینترنتی کتاب زیادی وجود دارند که می‌توانیم ذکر کنیم اما به ذکر 10 نمونه از آن‌ها بسنده خواهیم کرد. شما هم اگر با سایت های فروش اینترنتی کتاب و فروش آنلاین کتاب آشنایی دارید، آن را به ما معرفی کنید.

 

اینترنت ابزار بسیار قدرتمندی است. برای ما که کتاب و مطالعه را دوست داریم، ابزار اینترنت راه خوبی برای پیدا کردن کتاب‌های جدید است. اینترنت به ما کمک می‌کند که نویسندگانی را که تا کنون چیزی از آن ها نشنیده‌ایم را جست و جو کرده و با تالیفاتشان آشنا شویم. توانایی خرید آنلاین کتاب شگفت‌انگیز است، می‌توانید به راحتی آن کتابی را که مدت زیادی در جستجوی آن بوده‌اید، پیدا و تنها با یک کلیک ساده آن را خریداری کنید. در ادامه این این مقاله، در مورد بهترین‌های فروشگاه اینترنتی کتاب صحبت خواهیم کرد. 

 

قطعا شما مخاطبین گرامی سایت کتاب وب قطعا تعدادی از این کتابفروشی‌های آنلاین را می‌شناسید و مطمئن هستیم که با بهترین کتابفروشی آنلاین آشنا هستید و نام آن را می شناسید.

 

1-سایت فروش اینترنتی کتاب آمازون ( amazon.com ) 

فروشگاه اینترنتی کتاب آمازون

 

آمازون فعالیت خود را به عنوان یک کتاب فروشی آنلاین شروع کرد و هنوز هم یک کتاب فروشی و یا بهتر است بگوییم بزرگترین کتابفروشی آنلاین در دنیاست. در این وب سایت تقریبا می‌توانید هرکتابی را که می‌خواهیم پیدا کنید از کتاب‌های چاپ اول گرفته تا کتاب های دست دوم، بهترین رمان‌ها یا پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا.

 

 سایت خرید اینترنتی کتاب آمازون سه ویژگی برتر دارد که در ادامه به ذکر این سه ویژگی از این فروشگاه اینترنتی کتاب خواهیم پرداخت:

 

  • اول، سهولت پیدا کردن کتاب‌های چاپی : از آنجاییکه آمازون امکان خرید و فروش کتاب‌های دست دوم را فراهم کرده است،تقریبا می‌توان تمامی کتاب‌های چاپی موجود در بازار را در این سایت پیدا کرد.
  • دوم، گستردگی منابع : این کتاب‌فروشی آنلاین یکی از گسترده‌ترین منابع کتب زبان‌های غیر انگلیسی نیز محسوب می‌شود. (معمولا با قیمت‌های بسیار ارزان)
  • سوم، کمک به ناشران تازه‌کار :ما نمی‌توانیم تعداد زیادی از نویسندگان شناخته‌شده‌ای را نادیده بگیریم که تصمیم گرفته‌اند فقط کتاب‌های خود را به آمازون بفروشند؛ این یعنی آمازون دنیایی از کتاب‌هایی است که در هیچ جای دیگری نمی‌توانید پیدا کنید!

 

در Amazon شما می‌توانید کتاب‌های ارزان بخرید: به چه شکل: 

  • 1- با خرید کتاب‌های دست دوم 
  • 2- با خرید اشتراک کتاب‌خوان های کیندل

 

همچنین، طرح نامحدود کیندل را نیز نباید فراموش کنیم. این سرویسی نامحدود است که به شما این امکان را می‌دهد تا هر چقدر می‌خواهید، کتاب بخوانیدبیش از 1 میلیون کتاب الکترونیکی در حساب آمازون شما در دسترس خواهد بود که شامل کتاب‌های صوتی هم می‌شوند. و همه‌ی این‌ها تنها به ازای 99 دلار در ماه برای شما در دسترس خواهد بود..

بررسی سایت آمازون  

 

  •  آمازون مناسب است برای : همه‌ی افراد چرا که تنوع زیادی در فروش کتب مختلف از چاپی تا دست دوم، الکترونیکی و ... دارد.

 

  • بهترین ویژگی سایت آمازون : قیمت مناسب و توع زیاد، همچنین پشتیبانی از دستگاه کتابخوان کیندل فایر که یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های کتابخوان است که شرکت آمازون آن را ارائه می‌دهد و برای خواندن کتاب الکترونیکی فوق‌العاده است.

 

  • محدودیت‌ها سایت آمازون : محدودیت خاصی در خرید کتاب‌های مختلف ندارد اما شاید در هر ژانر و تخصص بهترین نباشد.

 

حال که آمازون را شناختیم باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا آمازون بهترین کتابفروشی آنلاین است؟

نیازی به گفتن نیست زمانی که انتخاب میان آمازون و کتاب‌فروش محله یا شهر شما باشد، آمازون از خیلی جهات برنده است. به عنوان مثال، آمازون به شما کمک می‌کند که کتاب‌های بهتری را انتخاب کنید، چون توصیه‌ها براساس آنچه که شما قبلا خوانده‌اید ارائه می‌شوند، نه آنچه که کارمندان فروشگاه کتاب می‌گویند! برخی استدلال می‌کنند که خرید کتاب در آمازون هم برای نویسندگان و هم برای اقتصاد فردی و اجتماعی بهتر است، اما این بحثی نیست که بتوانیم در این مقاله بگنجانیم. پس تا اینجای کار متوجه شدیم که قطعا آمازون یکی از بهترین‌هاست. اما جایگزین‌های دیگری برای اطمینان بیشتر در خرید آنلاین کتاب وجود دارند.

 

در عین حال که آمازون سایتی بسیار کامل است حتی با کنار گذاشتن شرایط کاری ایده‌آل آن، سایر کتاب‌فروشی‌های آنلاین با سرویس های متنوع‌تری در دسترس هستند که تخصص بیشتری در ژانرهای مختلف ارائه می‌دهند. ما 9 انتخاب دیگر را در میان فروشگاه‌های اینترنتی کتاب را پیدا کردیم که باعث می‌شوند لیستی از ده سایت برتر فروش آنلاین کتاب به شما معرفی کنیم. 

 

 

2- سایت فروش اینترنتی کتاب پاولز بوک (Powell's Books )

 

سایت فروش اینترنتی کتاب powells book

 

این شرکت که در پورتلند تاسیس شده است حضور خود را در بازار فروش آفلاین و فیزیکی کتاب با حصور در نقاط مختلف شهر حفظ کردده است و وبسایت آن برای کسانی است که در پورتلند زندگی نمی‌کنند 

استفاده از این تارنما بسیار آسان است چرا که به خوبی سازماندهی شده‌است. شما می‌توانید هم کتاب‌‎های جدید و هم دست دوم را از آنجا خریداری کنید و همچنین نرم‌افزارهای مختلف، سی‌دی‌ها و دی وی دی‌ها را نیز پیدا کنید. برای کمک به شما در انتخاب هوشمندانه کتاب، تحت عنوان "Staff Picks" می‌توانید توصیه‌های مختلفی را برای انتخاب بهترین گزینه‌ها، از جمله کتاب‌های برتر ماه و 25 کتابی که باید قبل از مرگ خواند، پیدا کنید. گزینه فروش کتاب‌ها به صورت آنلاین یا در فروشگاه نیز ابزار مفیدی است که این سایت در اختیار شما قرار می‌دهد. 

 

  • مناسب است برای : کسانی که در جستجوی چاپ‌های منحصر به فرد امضا شده توسط نویسندگان، هستند 
  • بهترین ویژگی : پشتیبانی کامل از مشتری چه در فروشگاه، تلفنی، و چه از طریق ایمیل. همچنین یک دایرکتوری گسترده از سوالات متداول و پشتیبانی مشتری که می‌توان در وب سایت به آن‌ها دسترسی داشت. 
  • محدودیت‌ها : وب سایت پیشنهاد ارسال رایگان ندارد. شرایط بازگشت کالا بدون انعطاف است و شما فقط تا 30 روز از خرید وقت دارید تا کتاب را پس بدهید 

 

 

3- سایت فروش اینترنتی کتاب Books-A-Million 

 

books%20a%20milion.png

 

 

 BAM منبعی غنی از کتاب‌ها است  که شامل کتاب‌های تازه چاپ، دسته دوم و جذاب با برچسب‌های قیمتی هیجان‌انگیز می‌باشد. شما همچنین اسباب‌بازی‌ها، بازی‌های فکری و مجلات را می‌توانید در این وب سایت پیدا کنید. 

وب سایت BAM منظم و مرتب است و این ویژگی مزایای مفید زیادی به همراه دارد. در صورت ترجیح خرید کتاب به صورت حضوری نیز، یک پشتیبان به شما کمک خواهد کرد تا نزدیک‌ترین کتاب‌فروشی به خود را پیدا کنید. همچنین برای هر سوالی که ممکن است در هنگام خرید به صورت آنلاین داشته باشید، یک گفتگوی آنلاین مناسب نیز فراهم شده است.

 

  • مناسب برای : کسانی به دنبال انواع متنوعی از عناوین و کتب هستند. 
  • بهترین ویژگی: کتاب‌فروشی Books-A-Million کتاب‌های آماده به فروش و حراجی‌های موجود را به خریداران پیشنهاد می‌کند. 
  • محدودیت‌ها : هیچ گزینه‌ای برای فروش کتاب‌های خود از طریق BAM ندارید.

 

 سایت فروش اینترنتی کتاب Alibris 

فروشگاه اینترنتی کتاب alibris

 

این کتاب‌فروشی آنلاین تنها از طریق کتابفروشی های ثالث عمل می‌کند. این به این معنی است که وقتی یک کتاب از Alibris خریداری می‌کنید، درواقع دارید آن را از یک کتاب‌فروشی آنلاین مستقل خریداری می‌نمایید. این امر سکویی است برای کسانی که به دنبال کتاب‌های دست دوم، نادر و کلکسیونی هستند. 

این وب سایت تخفیف‌های مختلفی را برای کتاب‌ها مانند کوپن‌های تخفیف دانشجویی ارائه می‌دهد و حتی یک بخش کتاب‌های ارزان 99 سنتی نیز دارد. همچنین Alibris برای همه سفارش‌ها، خدمات ارسال رایگان را ارائه می‌دهد. 

  • مناسب برای : آن‌ها که به دنبال خرید کتاب‌های دست‌دوم یا کمیاب (ویرایش اول، قدیمی، و امضاشده)هستند. 
  • بهترین ویژگی : امکان چانه‌زدن و مزایده برای خرید همه نوع کتاب، همچنین گزینه اجاره دادن کتاب‌ها در سایت موجود است.
  • محدودیت‌ها : Alibris از طریق کتابفروشان ثالثی که سیاست‌های بازگشت کالای متفاوتی دارند، عمل می‌کند، که می‌تواند مرجوع کردن کتاب‌ها را کمی پیچیده‌تر کند. 

 

 

4- سایت فروش اینترنتی کتاب Peachpit

 

 فروشگاه اینترنتی کتاب peachpit

 

Peachpit متخصص فروش کتاب چاپی، الکترونیکی و سایر مطالب آموزشی در حرفه‌های خلاقانه است. شما در این سایت طیف گسترده‌ای از عناوین مربوط به عکاسی را پیدا خواهید کرد، همه چیز برای شروع یادگیری فتوشاپ شما درمنابع آکادمیک این سایت موجود است همچنین به راحتی می‌توانید به منابع گسترده‌ی آموزشی  برای طراحی وب، برنامه‌نویسی و فیلم سازی دسترسی داشته باشید.

این کتاب‌فروشی فقط بر روی کتاب‌های چاپی تمرکز نمی‌کند بلکه دوره‌های آنلاین و مطالب دیجیتالی را نیز برای یادگیری زبان آموزان ارائه می‌دهد. این وب سایت همچنین دارای یک وبلاگ است که در آن می‌توانید دیدگاه‌های اعضای جامعه را در مورد استفاده از نرم‌افزار، ابزارهای مختلف، و در پیش گرفتن یک سبک زندگی دیجیتالی بیابید.

 

  • مناسب برای : آن‌ها که به دنبال محتوای با کیفیت بالا و محتوای مرتبط با تکنولوژی هستند. 
  • بهترین ویژگی : با وجود تمرکز کامل این وبسایت بر روی تکنولوژی، پیدا کردن محصولات تخصصی برای حوزه کاری شما آسان است. 
  • محدودیت‌ها : برخی از عنوان‌ها ممکن است گران به نظر برسند با این حال، Peachpit سیستمی از تخفیف، شامل حراج هفتگی، و بسته‌های تبلیغاتی ارائه می‌دهد .

 

 

 5-سایت فروش اینترنتی کتاب Barnes & Noble 

فروشگاه اینترنتی کتاب Barnes & Noble 

 

بارنز اند نوبل یکی از بزرگ‌ترین خرده فروشان کتاب با حضور صدها کتابفروشی فیزیکی است. همچنین این سایت یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین کتاب الکترونیکی نیز می‌باشد.

در کنار همه انواع کتاب، کتاب‌های الکترونیکی مخصوص تبلت کتابخوان این شرکت، سی دی، دی وی دی، بازی‌ کامپیوتری، اسباب‌بازی، لوازم الکترونیکی و چیزهای دیگر نیز به فروش می‌رساند. اگر اگر به دنبال خرید بسیاری از اقلام در یک زمان، بدون متحمل شدن هزینه‌ی زیادی برای حمل و نقل یا ارسال رایگان کتاب هستید، این کتاب‌فروشی را انتخاب کنید. 

  • مناسب ‌برای : کسانی که برای خرید به دنبال چیز مخصوصی نیستند و به خرید دسته‌ای از کالاهای متفاوت به صورت همزمان علاقه دارند 
  • بهترین ویژگی : ارسال رایگان زمانی که حداقل شرط خرید را برآورده می‌کنید، فرآیند بازگشت کالا نیز ساده است 
  • محدودیت‌ها : چارچوب زمانی نسبتا کوتاه برای بازگشت کالا و تنها تا 14 روز 

 

6-سایت فروش اینترنتی کتاب Valore Books 

 

valorebooks-logo.jpg

 

کتاب بعدی ما در این لیست Valore Books، یک کتاب‌فروشی آنلاین است که در کتاب‌های درسی تخصص دارد. این منبع آنلاین به شما فرصتی می‌دهد تا با استفاده از کتاب‌های قدیمی و یا نسخه‌های قدیمی‌تر که به طور محسوسی ارزان‌تر هستند، پول خود را در خرید کتاب‌های درسی صرفه‌جویی کنید. 

این وب سایت همچنین دو پیشنهاد اجاره کتاب را با هزینه کم‌تر و همچنین امکان خرید موقت کتاب و بازگرداندن آن در صورت نیاز را ارائه می‌دهد. این‌ها راهکارهایی عالی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای شما و حفظ موجودی منابع برای این کتاب‌فروشی است. 

 

  • مناسب برای : کسانی که به دنبال کتاب‌های درسی و کمک درسی می‌گردند 
  • بهترین ویژگی : پس از استفاده می‌توانید کتاب‌هایی را که از این سات خریداری کرده‌اید به خودش بفروشید 
  • محدودیت‌ها : انتخاب کتاب تنها محدود به کتاب‌های درسی است

 

7-سایت فروش اینترنتی کتاب Better World Books 

 

سایت فروش اینترنتی کتاب Better World Books 

 

Better World Books حامی ادبیات جهان .

 

این کتابفروشی آنلاین در سال 2002 تاسیس شد و اکنون بیش از 5 / 1 میلیون مشتری دارد. این کتاب فروشی آنلاین از کتاب‌های دسته دوم برای فروش استفاده می‌کند. کتاب‌هایی از مدارس، کتابخانه‌ها، دانشجویان و یا هر کسی که کتاب قدیمی دارد و می‌خواهد آن را به قیمت پایین‌تر بفروشد. شرکت‌های سرمایه‌گذار این وبسایت سود حاصل از فروش آنلاین خود را به بیش از 80 برنامه‌ی توسعه سوادآموزی در سراسر جهان اهدا کرده‌اند. آن‌ها تابحال آن‌ها توانسته‌اند در این زمینه بیش از 9 میلیون دلار هزینه کنند و بیش از 40 میلیون نسخه کتاب را بازیابی و ترمیم کرده‌اند. این شرکت که حدود 200 نفر پرسنل دارد، به مشتریان خود ضمانت 100 درصدی بازگشت کالا و سرویس ارسال رایگان کتاب در سراسر جهان را ارائه می‌دهد. همچنین این سایت تضمین می‌کند سرویس ارسال کالایش به گرم شدن آب‌وهوا که دغدغه‌ی امروز جامعه جهانی است، دامن نزدند. در می 2009، خوانندگان هفته‌نامه کسب‌وکار، کتابفروشی آنلاین Better World Books را به عنوان بهترین بنگاه اجتماعی آمریکا در زمینه ایجاد تمایز و کسب سود انتخاب کردند.

 

  • مناسب برای : کسانی که می‌خواهند با خرید کتاب بعدی خود از وب سایت، به ارتقای سواد کمک کنند 
  • بهترین ویژگی : قیمت ارزان با تعدادی از گزینه‌های تخفیف در دسترس 
  • محدودیت‌ها : هنگام عودت یک کتاب، ممکن است تا 60 روز طول بکشد تا بازپرداخت کامل انجام شود

 

8-سایت فروش اینترنتی کتاب AudioBooks 

خرید اینترنتی کتاب audiobooks.com

 

اگر فردی هستید که معمولا سرتان خیلی شلوغ است و همیشه وقت ندارید تا یک جا بنشینید و کتاب بخوانید، Audiobooks.com ممکن است جای مناسبی برای شما باشد! در وب سایت audiobooks، می‌توانید هزاران کتاب صوتی از افرادی که آن‌ها را خوانده‌اند پیدا کنید و با این ویژگی، شما می‌توانید بدون آن که کتاب را پیش خود داشته باشید و شخصا آن را مطالعه کنید، به فایل صوتی آن گوش فرا دهید؛ گویی برای شما داستان می‌خوانند و شما می‌توانید به هنگام انجام کارهای دیگری مانند رانندگی، آشپزی، تمیز کردن، باغبانی و یا هر چیز دیگری که باید در طول روز انجام دهید، به یک کتاب گوش فرا دهید.

با عضویت در Audiobooks.com می‌توانید یکی از هزاران کتاب صوتی این سایت را انتخاب کنید تا در هر ماه از آن‌ها لذت ببرید و در هر زمانی به آن‌ها دسترسی داشته باشید و گوش دهید. هزینه عضویت در این سایت 14.95 دلار در ماه است، اما شما می‌توانید برای نسخه آزمایشی آن به صورت رایگان ثبت نام و یک کتاب صوتی رایگان دریافت کنید.

 

  • مناسب برای : گسانی که زمان کافی برای مطالعه ندارند و طرفداران پادکست‌ها بهترین ویژگی: گوش دادن به کتاب‌های مورد علاقه در هر زمان دلخواه و دسترسی به هزاران کتاب.
  • محدودیت‌ها : کتاب چاپی در این سایت به فروش نمی‌رسد و برای بسیاری از کتاب‌ها نسخه الکترونیکی در این سایت موجود نیست. 

 

 

9- سایت خرید اینترنتی کتاب AbeBooks 

سایت خرید اینترنتی کتاب abebooks

 

در وب سایت AbeBooks، شما میلیون ها کتاب در دسترس برای فروش پیدا خواهید کرد، از جمله کتب جدید، خارج از نوبت چاپ، نسخه‌های امضا شده، کتاب‌های درسی و گزینه‌های های دیگر. مشابه سایت آمازون، در AbeBooks فروشندگان مختلف و بی‌شماری از سراسر جهان کتاب‌های خود را از طریق وب سایت آن‌ها می‌فروشند. شما می‌توانید از فروشندگان کتاب در هر جایی از دنیا خرید کنید، همه این‌ها در یک وب سایت جمع شده‌اند. نگاهی به صفحه فروشندگان پیشنهادی بیاندازید تا ببینید کدام فروشندگان تبلیغ می‌شوند. علاوه بر تنوع زیاد کتاب‌ها، شما می‌توانید اقلام هنری مختلف و خیلی چیزهای دیگر را نیز خریداری کنید.

 

  • مناسب برای : تقریبا هر قشری چرا که تنوع بالایی در انواع کتاب‌ها دارد 
  • بهترین ویژگی : ارتباط مشتریان با فروشندگان کتاب در سراسر جهان محدودیت‌ها: در نسخه الکترونیکی کتاب‌ها تخصص زیادی ندارد 

 

اگر چه تمام کتاب‌فروشی‌های آنلاین که در بالا ذکر شد مزایای خود را دارند، Amazon هنوز یکی از بهترین نام‌های شناخته‌شده در این صنعت است. وب سایت آن بسیار کاربر پسند است، انتخاب گسترده‌ای از همه انواع کتاب را دارد و پیدا کردن یک کتاب خاص در هر زمانی آسان است. با این حال، امروزه افراد بیشتر و بیشتری در تلاشند تا به منظور حمایت‌ از شرکت‌های مستقل از آمازون به سایت‌های دیگر مهاجرت کنند. 

کتابفروشی های آنلاین به اندازه قدم زدن به یک فروشگاه زیبا و مرور کتاب‌ها زیاد جذاب نیستند، اما گاهی شما نمی‌توانید هم خدا را داشته باشید هم خرما را. اینترنت می‌تواند یک منبع فوق‌العاده برای خوره‌های کتاب باشد، اما مهم است بدانید کدام فروشگاه آنلاین کتاب برای خرید کتاب‌های متنوع مناسب است. هدف از این مقاله نیز معرفی ده سایت برتر کتاب‌فروشی آنلاین بود که به بررسی آن‌ها پرداختیم. البته همانطور که گفته شد این‌ سایت‌ها با وجود مزایایی که دارند تنها گزینه‌های مناسب موجود نیستند. اگر بخواهیم ده سایت برتر بعدی را نام ببریم می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره کنیم/ 

 

 

10- سایت فروش اینترنتی کتاب Biblio 

سایت فروش کتاب biblio

 

biblio مجموعه‌ای از بیش از 100 میلیون کتاب در دایرکتوری خود دارد و به خود می‌بالد که با کتابفروشان بسیاری از سراسر جهان برای ایجاد یکی از بزرگترین منابع کتاب آنلاین و فروش اینترنتی کار می‌کند .

 

11-  سایت فروش اینترنتی کتاب Book Depository 

خرید کتاب به شکل اینترنتی از سایت book depository

 

این سایت هم آخرین چاپ‌ها و هم یک بخش مزایده دارد که در آن می‌توانید کتاب‌ها را با قیمت‌های بسیار ارزان پیدا کنید و  فارغ از اینکه چه کتابی خریداری کنید و کجا زندگی کنید، هزینه حمل کالا برای شما رایگان است .

 

12- سایت فروش اینترنتی کتاب BookMooch 

سایت خرید کتاب bookmooch

 

اگرچه این سایت یک کتاب‌فروشی صرف نیست، جایی فوق‌العاده برای دریافت کتاب رایگان است. شما به راحتی می‌توانید رمان‌های قدیمی خود را با کتاب‌های چاپ جدید هزاران نفر دیگری که در حال حاضر از سایت استفاده می‌کنند، مبادله کنید! 

 

 13-سایت فروش اینترنتی کتاب Book People 

خرید کتاب bookpeople.com

 

با خدماتی نظیر فروش فوری کتاب، پیشنهادهای ویژه، تخفیف، و دیگر پیشنهادها، می‌توانید انواع گسترده‌ای از کتاب‌ها را با قیمت ارزان در این وب سایت مستقر در انگلستان پیدا کنید. 

 

14-سایت فروش اینترنتی کتاب Booktopia 

سایت فروش اینترنتی کتاب booktopia

 

بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی آنلاین استرالیا تضمین می‌کند گزینه‌های فراوانی برای جلب رضایت خوانندگان تمام سنین، منافع، و نیازها داشته باشد. 

 

15-سایت فروش اینترنتی کتاب Chegg.com 

سایت فروش اینترنتی کتاب chegg

 

با کتاب‌های درسی با تخفیف، منابع آموزشی، و مشاوره برای دانش آموزان، این سایت می‌تواند برای هر کسی در کالج حیاتی باشد! 

 

16- سایت فروش اینترنتی کتاب Costco 

سایت فروش اینترنتی کتاب costco

 

بیشتر مردم وقتی به خرید کتاب فکر می‌کنند به Costco نمی‌اندیشند، اما این سایت مکانی عالی برای خرید مجموعه کتاب و کتاب‌های کودکان با تخفیف بالا است 

 

17- سایت فروش اینترنتی کتاب Daedalus Books 

سایت فروش اینترنتی کتاب daedalus books

 

این سایت به خاطر فروش رمان‌های کلاسیک و پرفروش‌ترین کتاب‌ها ب قیمت‌های بسیار ارزان معروف است 

 

18- سایت فروش اینترنتی کتاب eBay 

خرید اینترنتی کتاب ebay

 

هزاران کتاب در eBay برای قیمت‌های بسیار پایین و قابل مزایده در دسترس هستند که بسیاری از آن‌ها خدمات ارسال رایگان کتاب دارند، فرقی نمی‌کند که شما به یک کتاب آشپزی جدید، کتاب، مجله یا کتاب نیاز دارید یا نه، بهتر است برای هر نیازی ابتدا سری به این سایت بزنید 

 

 سایت فروش اینترنتی کتاب The Strand 

خرید اینترنتی کتاب strand

 

هر کتابی در این سایت با نرخ تنزیل شده، از جمله کتب چاپ جدید فروخته می‌شود و شما حتی می‌توانید رمان‌هایی از که هنوز منتشر نشده اند را پیش سفارش دهید تا زودتر از همگان آن را بخوانید 

 خرید کتاب اینرنتی 

خرید آنلاین کتاب بهترین

فروشگاه کتاب سایت های فروش کتاب 

سایت آمازون 

بهترین سایت های خرید کتاب 

بهترین سایت خرید کتاب

 سایت های معتبر خرید کتاب

 بزرگترین کتابفروشی اینترنتی

  • رامتین کریمی
  • ۰
  • ۰

آنتوان دو سنت اگزوپری

مختصری در خصوص آنتوان دو سنت اگزوپری :

از سری مقالات معرفی زندگینامه نویسندگان

 

آنتوان دو سنت اگزوپری نویسنده و شاعر معاصر فرانسوی است که کتاب‌های مشهور و بسیار پرطرفداری نوشته است. معروف‌ترین کتاب سنت اگزوپری کتاب شازده کوچولو است. سنت اگزوپری رمان‌های معروف دیگری هم دارد مثل خلبان جنگ، زمین انسان‌ها، پرواز شبانه. سنت اگزوپری در جنگ جهانی خلبان جنگنده بود و هواپیمای او در یکی از پروازهای شناسایی ناپدید شد. پرخواننده‌ترین کتاب سنت اگزوپری کتاب شازده کوچولو است که به 300 زبان و گویش مختلف ترجمه شده است.

01.jpg

 

کتاب های سنت اگزوپری در کتاب وب

 

کتاب خلبان جنگ از سنت اگزوپری    کتاب زمین انسان ها از سنت اگزوپری   شازده کوچولو از سنت اگزوپری انتشارات نی  

 

کتاب شازده کوچولو از سنت اگزوپری انتشارات امیر کبیر    کتاب شازده کوچولو از سنت اگزوپری انشارات ماهور     کتاب شازده کوچولو اثر سنت اگزوپری از انتشارات نون

                             با کلیک روی هر کتاب به صفحه خرید و معرفی هر کتاب ارجاع داده می شوید. 

 

 

زندگینامه‌ی سنت اگزوپری

 

 

 

سنت اگزوپری در سال 1900 در یکی از خانواده‌های اشرافی فرانسه به دنیا آمد. چهارساله بود که پدرش از دنیا رفت و خانواده دچار مشکلات مالی شد. سه خواهر و یک برادر کوچک‌تر داشت. برادرش در 15 سالگی در اثر بیماری از دنیا رفت. وقتی برادرش مرد، سنت اگزوپری کنار بستر او بود و نوشت:

«...لحظه‌ای بی‌حرکت ماند. ناله نکرد. به همان آرامی افتاد که درخت جوانی می‌افتد.»

بعدها کتاب شازده کوچولو را به همین زبان ساده نوشت. سنت اگزوپری در آن زمان 17 سال داشت و حالا تنها مَرد خانواده او بود.

دو بار در آزمون ورودی دانشکده‌ی نیروی دریایی شرکت کرد ولی رد شد. یک سال و نیم به عنوان مستمع آزاد به کلاس‌‌های معماری دانشکده‌ی هنرهای زیبا رفت و بعد از آن عادت داشت مدام از شغلی به شغل دیگر برود. بعد به خدمت سربازی رفت و همزمان به کلاس‌های خصوصی خلبانی می‌رفت. بعد از مدتی، از ارتش به نیروی هوایی منتقل شد. بعد از چند سانحه‌ی هوایی، به خاطر اعتراض‌های خانواده و نامزدش لوییز اوِک دو ویلمورن، خلبانی را کنار گذاشت. نامزدی آنها پس از مدتی به هم خورد و سنت اگزوپری دوباره به سراغ خلبانی و شغل‌های جورواجور رفت.

او بیشتر برای حمل‌ونقل بسته‌های پستی از هواپیما استفاده می‌کرد. هواپیماها در آن زمان تجهیزات و تنظیمات زیادی نداشتند. به قول سنت اگزوپری در هواپیماهای جدید، کار خلبان بیشتر شبیه حسابداری است تا خلبانی. او بسته‌های پستی را بین فرانسه و آفریقا جابه‌جا می‌کرد و مسیر پروازهای او از بالای بیابان و دریا می‌گذشت. چند سال بعد به آرژانتین رفت و مدیر پست هوایی آنجا شد.

 

03.jpg

 

 

کتاب‌های سنت اگزوپری

 

اولین داستان کوتاه او به نام هوانورد در نشریه‌ای به نام کشتی نقره‌ای منتشر شد. اولین کتاب او به پیک جنوب در سال 1929 به چاپ رسید. در 1931، کتاب پرواز شبانه را نوشت که برنده‌ی جایزه‌ی فمینا شد و به یکی از نویسندگان معروف فرانسه تبدیل شد.

02.jpg

  
کتاب پرواز شبانه‌ی سنت اگزوپری

 

 کتاب پرواز شبانه درباره‌ی تجربیات یک خلبان پُست هوایی است. آندره ژید درباره‌ی کتاب پرواز شبانه می‌گوید:

«سنت اگزوپری تجربه‌های قهرمان داستان را طوری تعریف می‌کند که انگار برای خود او اتفاق افتاده است.» 

 

 

 جملات زیبایی از کتاب پرواز شبانه‌ی سنت اگزوپری:

 

«دارم پیر می‌شوم.» اگر دیگر در کار و فقط در کار دلخوشی نمی‌یافت، بی‌گمان رو به پیری می‌رفت. ناگهان متوجه شد دربارهٔ مسائلی می‌اندیشد که آن هنگام از توجه به آنها سر باز زده بود. در درون ذهن او، همچون اقیانوس گمشده‌ای که صدای اندوه خود را برآورد، تمامی خوشی‌های آرام زندگی که وی به دور افگنده بود، زنده شدند. «می‌شود که پیری گریبان مرا گرفته باشد؟ آن هم به این زودی؟»به خود دل داد و زمام اندیشه‌ها را رها کرد: «این افراد زیر دستم را دوست دارم. با خود آنها مخالفتی ندارم، بلکه با آنچه به‌وسیلهٔ آنها پیش بیاید مخالف‌ام...» قلبش تند می‌کوفت و همین آزارش می‌داد... «نه، نمی‌توانم بگویم کار من درست است یا زندگی انسان درست چه قیمتی دارد، یا ارزش رنج و عدالت چیست. ارزش شادی دیگری را من از کجا بدانم؟ یا ارزش دست‌های لرزان را؟ یا ارزش مهربانی یا رحم را؟»

 
کتاب شازده کوچولو

 

 

سنت اگزوپری در سال 1941 به آمریکا رفت و به مدت چند سال در نیویورک زندگی می‌کرد. کتاب شازده کوچولو را در همین مدت نوشت. کتاب شازده کوچولو مشهورترین داستان فرانسوی در تمام جهان است و هر سال یک میلیون نسخه از آن به فروش می‌رسد. ماجرای آن درباره‌ی خلبانی است که هواپیمایش خراب می‌شود و مجبور می‌شود در وسط بیابان فرود بیاید. در آنجا به طور اتفاقی با کودکی آشنا می‌شود که از سیاره‌ی ب 612 آمده است. خلبان کودک را شازده کوچولو صدا می‌زند. شازده کوچولو سؤالات زیادی درباره‌ی آدم‌ها و کارهایشان از خلبان می‌پرسد. بیشتر این سؤالات درباره‌ی فلسفه و عشق و زندگی به زبان بسیار ساده است. نقاشی‌های کتاب شازده کوچولو را خود سنت اگزوپری کشیده است.

05.jpg

 

 

 کتاب شازده کوچولو بارها به زبان فارسی ترجمه شده است. اولین بار محمد قاضی کتاب شازده کوچولو را ترجمه کرد که تا امروز پرفروش‌ترین ترجمه‌ی کتاب بوده است و بعدها احمد شاملو آن را با زبان کودکانه‌تری ترجمه کرد.

 معرفی نویسندگان

 رمان نویسان مشهور

 جملات آنتوان دوسنت اگزوپری

 آنتوان دوسنت اگزوپری شازده کوچولو 

سرگذشت نویسنده شازده کوچولو

 

  • رامتین کریمی
  • ۰
  • ۰

زندگینامه استیو تولتز

زندگینامه استیو تواتز

 

 

استیو تولتزمختصری در خصوص استیو تولتز:

 از سری مقالات برسی زندگینامه نویسندگان

استیو تولتز، رمان‌نویس استرالیایی در سال 1972 به دنیا آمد. کتاب جزء از کل اولین رمان استیو تولتز است که در سال 2008 منتشر شد و رمانی طنزآلود است که داستان یک خانواده‌ی مطرود استرالیایی را روایت می‌کند. داستان کتاب جز از کل درباره‌ی زندگی پسری آرمان‌گرا به نام جاسپر دین و پدرش، مارتین دین است که «منفورترین مرد استرالیا» است. همچنین تری دین، عموی جاسپر برخلاف مارتین «محبوب‌ترین مرد استرالیا» است. کتاب جزء از کل تقریباً تمام زندگی جاسپر را تعریف می‌کند که از جنگ جهانی دوم شروع می‌شود و تا اوایل قرن بیست و یکم ادامه دارد. ماجراهای جذاب کتاب جز از کل در استرالیا، پاریس و تایلند اتفاق می‌افتد. کتاب جزء از کل نامزد جایزه بوکر و جایزه گاردین شد.

کتاب های استیو تولتز در کتاب وب

با کلیک روی هرکدام از کتاب های استیو تولتز به صفحه معرفی و خرید کتاب هدایت می شوید

 

زندگینامه استیو تولتز

 

استیو تولتز در دبیرستان کیلارا و دانشگاه نیوکاسل تحصیل کرد. پیش از نویسندگی، در مونترال، ونکوور، نیویورک، بارسلونا و پاریس زندگی می‌کرد و شغل‌های مختلفی از قبیل فیلمبرداری، بازاریابی، نگهبانی، کارآگاه خصوصی، تدریس زبان انگلیسی و فیلمنامه‌نویسی را تجربه کرد. 

استیو تولتز در سال 2005 با ماری پیتر-تولتز، هنرمند و نقاش فرانسوی-استرالیایی، ازدواج کرد و اولین فرزند آنها در سال 2012 به دنیا آمد. استیو تولتز پس از کتاب جز از کل، کتاب ریگ روان را نوشت که در سال 2015 منتشر شد و برنده جایزه راسل شد.

گفتگو با استیو تولتز درباره کتاب جزء از کل

 

کتاب جزء از کل رمانی است که زندگی بیش از یک نفر را شامل می‌شود و شخصیت‌های زیادی دارد، ولی قهرمان‌های اصلی آن مارتین دین و پسرش جاسپر دین هستند که شیوه‌ی خاصی در زندگی دارند و همین باعث می‌شود همزمان دشمن خونی و متحدانی قرص و محکم باشند. فکر چنین رابطه‌ای چطور به ذهن شما خطور کرد و به نظر خودتان این رابطه چه چیزهایی درباره‌ی روابط پدر و فرزندی به ما می‌گوید؟

ایده‌ی اصلی رابطه‌ی جاسپر و مارتین از چند جای مختلف به ذهن من خطور کرد: اول اینکه می‌خواستم بدانم چه حسی دارد که آدم فرزند کسی باشد که رسانه‌ها پوستش را کنده‌اند. و دوم اینکه اگر مردی که شورشی بوده، پسرش هم شورشی بار بیاید، چه اتفاقاتی بین آنها می‌افتد؟ در وهله‌ی اول قصد نداشتم درباره‌ی رابطه‌ی پدر و پسری حرفی بزنم، ولی همین طور که کتاب جزء از کل را پیش می‌بردم، دردسرهای مارتین برای تربیت جاسپر برایم جالب شد: من چطور می‌تونم بچه‌ام را تربیت کنم و در عین حال اجازه بدهم که خودش باشد؟ آیا باید سعی کنم فقط اخلاق‌های خوبم را به او منتقل کنم، در حالی که می‌دانم همین اخلاق‌های خوب است که روزگار من را سیاه کرده؟ وقتی می‌بینم نظام تعلیم و تربیت در جامعه ضعیف است ولی خود من وقت و توان تربیت بچه‌ام را ندارم، چکار باید بکنم؟ از طرفی نمی‌خواهم فرزندم شبیه عوام بار بیاید و از طرف دیگر می‌دانم اگر آدم متفاوتی باشد به مشکلات زیادی در زندگی برمی‌خورد. در کتاب جزء از کل، مارتین گرفتار پرسش‌هایی است که جوابی برای آنها ندارد.

 

شما در سیدنی به دنیا آمدید و بزرگ شدید، ولی بعدها به پاریس، بارسلونا، سان فرانسیسکو، مونترال و نیویورک رفتید. این سفرها چه تأثیری در نوشتن کتاب جزء از کل و ماجرای سفرهای مارتین و جاسپر داشت؟

بخش عمده‌ی کتاب جزء از کل در استرالیا اتفاق می‌افتد. بیرون بودن از استرالیا به من کمک کرد که با نگاه بازتری درباره‌ی این کشور بنویسم. البته خیلی کم از تجربه‌های خودم استفاده کرده‌ام، ولی زندگی دور از استرالیا خیلی بر نوشتن آن تأثیر داشت. زندگی دور از وطن در فضاهایی ناآشنا و در شهرهای غریب، تخیل آدم را به کار می‌اندازد.

قبلاً در یکی از مجله‌های سینمایی استرالیا مطلب می‌نوشتید و نمایشنامه‌ها و فیلمنامه‌هایی هم نوشته‌اید. چطور شد که به سراغ نوشتن رمان رفتید؟ آیا نویسندگان خاصی بر شما تأثیرگذار بوده‌اند؟

از اول قصد نداشتم نویسنده باشم. در کودکی و نوجوانی، چند شعر و داستان کوتاه نوشتم و نوشتن چند رمان را شروع کردم و بعد از یکی دو فصل کتاب را رها کردم. بعد از دانشگاه دوباره شروع به نوشتن کردم. قصدم هم فقط این بود که در مسابقات داستان‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی شرکت کنم تا شاید مبلغی به درآمدم اضافه شود. این شد که کم‌کم پایم به نویسندگی باز شد. بعد، مدام شغل عوض می‌کردم و هر شغلی را از نقطه‌ی صفر آن شروع می‌کردم. تا بالاخره فهمیدم غیر از نویسندگی عرضه‌ی کار دیگری را ندارم. بنابراین نوشتن یک رمان را شروع کردم. اول فکر می‌کردم یک سال وقت ببرد. ولی بعد دیدم چهار سال وقت برد. از کنوت هامسن، لویی-فردینان سلین، جان فانته، وودی آلن، تامس برنارد و ریموند چندلر تأثیر گرفتم.

 

در یکی از نقدها درباره‌ی جزء از کل نوشته‌اند: فارغ از تمام جنغولک‌بازی‌ها، جزء از کل را می‌توان یک رمان فلسفی دانست... استیو تولتز تفکرات عمیقی درباره‌ی آزادی، روح، عشق، مرگ، و معنای زندگی را از زبان شخصیت‌ها بیان می‌کند.» بینش شما چطور در وجود شخصیت‌های رمانتان منعکس می‌شود؟

اینکه دیدگاه من در وجود شخصیت‌های رمانم منعکس بشود، بستگی به این دارد که چه روزی این سؤال را از من بپرسید. ضمناً بستگی دارد که صبح بپرسید یا عصر. یعنی بستگی دارد به اینکه نگاه خوبی به خودم داشته باشم و نگاه بدی به دنیا، یا برعکس؛ نگاه بدی به خودم داشته باشم و نگاه خوبی به دنیا. بنابراین نمی‌توانم پاسخ قاطعی به سؤال شما بدهم، چون این وضع در روزهای مختلف تغییر می‌کند. معمولاً دیدگاه‌های شخصیت‌های رمان، شکل اغراق‌یافته‌ی دیدگاه‌های خود من است. و معمولاً این دیدگاه‌هایی است که من گمان می‌کنم کاملاً خلاف واقعیت دنیا باشند.

حرفی که می‌خواستم با این رمان درباره‌ی زندگی بشر بگویم، همان حرفی است که واضح از زبان شخصیت‌های رمان می‌شنوید. مثلاً مارتین می‌گوید چهار جور آدم در دنیا پیدا می‌شود: آدم‌هایی که همیشه گرفتار عشق و عاشقی‌اند؛ آدم‌هایی که به عشقشان رسیده‌اند؛ آدم‌هایی که وقتی بچه‌اند به عقب‌افتاده‌ها می‌خندند؛ و آدم‌هایی که وقتی بزرگ می‌شوند به عقب‌افتاده‌ها می‌خندند. ولی جاسپر از بی‌تفاوتیِ انسان‌ها می‌ترسد و می‌گوید: «خدا نکنه آدم جلوی بقیه زمین بخوره، چون کسی نیست که دست آدم را بگیره.» مارتین معتقد است آدم باید در این دنیا آزاد باشد. هرچند خود مارتین هیچ‌وقت به این آزادی دست پیدا نمی‌کند. ولی جاسپر مدام از ترس‌های پدرش می‌ترسد. کتاب جزء از کل پر است از اظهار نظرهای آن دو دربارهٔ زندگی بشر.

نویسنده کتاب جز از کل 

تری دین

کتابهای استیو تولتز 

نویسنده رمان جز از کل 

کتاب جزء از کل

ماری پیتر تولتز

تری دین کیست

 

 

  • رامتین کریمی
  • ۰
  • ۰

زندگینامه فلورانس اسکاول شین

زندگینامه فلورانس اسکاول شین

 

فلورانس اسکاول شین متولد 24 سپتامبر 1871 در کامدن نیوجرسی است. او علاوه بر اینکه نویسنده و تصویرگر کتاب‌های آمریکایی است، از بانوان خودساخته و موفق تاریخ به شمار می‌رود. فلورانس اسکاول شین سالهای زیادی در نیویورک دانش الهی و معنوی را تدریس کرد و از این طریق، مردم را در بهبود اعتقادات، سطح آرامش و شادی‌شان یاری کرد. او همچنین کتاب‌های معروف زیادی نوشت که اغلب آنها محبوبیت زیادی بین مردم داشتند.

 

معروفترین کتاب فلورانس

 

کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

 

با کلیک روی کتاب می توانید اطلاعات کاملی از کتاب را مشاهده کنید

 

 

زندگی شخصی فلورانس اسکاول شین

 

فلورانس اسکاول شین در یک خانواده‌ی فیلادفیایی اصیل به دنیا آمد. در خانواده‌ی مادری فلورانس اسکاول شین، شخصیت‌های مهم دولتی وجود دارند؛ برای مثال پدر بزرگ مادری‌اش، عضو کنگره‌ی شورای تصمیم‌گیری مواضع قاره‌ای و استقلال بخش‌های کشورها بود. همچنین دایی او جایگاه ویژه‌ای در کشور داشت و در طراحی پرچم آمریکا، نقش مهمی ایفا کرد. جوزف پسر فلورانس اسکاول شین نیز رئیس مرکز هنر‌های تجسمی پنسیلوانیا شد.

فلورانس اسکاول شین شخصیتی صاف و ساده داشت و هیچگاه از ریا و دورویی پیروی نکرد. وجود سادگی خاص در چهره، رفتار و سخنان وی موج می‌زد؛ به طوری که حتی در کتاب‌ها و سخنرانی‌های فلورانس اسکاول شین، این ویژگی به چشم می‌خورد. بنابراین در زندگینامه‌ی فلورانس اسکاول شین، سادگی و صداقت در رفتارش نقش مهمی در موفقیت وی داشته است.

فلورانس اسکاول شین از همان کودکی، استعداد عجیبی در نقاشی و طراحی داشت و می‌توانست به بهترین شکل، طرح‌های خوبی روی کاغذ پیاده کند. علاقه‌ی فلورانس اسکاول شین به نقاشی باعث شد تا در سال 1889 وارد مرکز هنر‌های تجسمی پنسیلوانیا شود. او تا سال 1897 در آن مرکز تحت آموزش‌های حرفه‌ای قرار گرفت و مهارت زیادی در طراحی و نقاشی پیدا کرد.

florence-schell-shin-biography02.jpg

 

زندگی حرفه‌ای فلورانس اسکاول شین

 

وقتی که در مرکز هنر‌های تجسمی مشغول به آموزش بود، با اورت شین که نقاشی بسیار چیره دست بود، آشنا شد. مدتی بعد از آشنایی، این دو نفر با هم ازدواج کردند و پیوند هنری خود را تقویت کردند. در سال 1908، همسر فلورانس اسکاول شین با جمع کردن گروهی از نقاشان و طراحان حرفه‌ای، گروهی به نام «هشت» را تأسیس کردند. بعدها اورت شین از مسئولیت و سرپرستی گروه استعفا داد و فلورانس اسکاول شین جای او را گرفت.

این زوج پس از مدت کوتاهی به نیویورک مهاجرت کرده و در خیابان ویورلی 112، یک سالن تئاتر تأسیس کردند. فلورانس اسکاول شین به همراه همسرش سه نمایشنامه‌ی عالی و جذاب برنامه‌ریزی و اجرا کردند. مدتی طول نکشید که فلورانس به شهرت زیادی رسید و هم از طریق گالری‌های نقاشی و هم از طریق تئاتر، مخاطبان بسیاری پیدا کرد.

این شهرت تا جایی رسید که محافل و کنگره‌های مختلف از فلورانس اسکاول شین دعوت می‌کردند؛ حتی شبکه‌های خبری و تلویزیونی از او استقبال کردند و مصاحبه‌های زیادی با او ترتیب دادند.

پس از جنگ جهانی اول، فلورانس در امضای نقاشی‌های خود، نام همسرش را حذف کرد. کسی نمی‌دانست که این کار به چه دلیل است اما بعضی از تحلیل‌گران دلیل این کار را حمایت بیشتر از حقوق زنان که نتیجه‌ی عقاید جدید فمینیستی بود که فلورانس اسکاول شین را درگیر کرده بود. اما پس از 14 سال زندگی مشترک، در سال 1912 این زوج از هم جدا شدند.

با جدا شدن اورت از فلورانس، زندگی آنها تغییر کرد. فلورانس اسکاول شین تصمیم گرفت تا کتاب‌های خود را بنویسد؛ بدین ترتیب در سال 1928 اولین قسمت از کتاب او آماده شد. فلورانس در همین سال کتاب کلام تو عصای معجزه‌گر توست را منتشر کرد. چهار کتاب از فلورانس اسکاول شین در کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین گردآوری شده است. این کتاب نیز بسیار پرفروش است و به چندین زبان دنیا ترجمه شده است. 

 

لیست کتاب‌های نوشته شده به دست فلورانس اسکاول شین:

 

  •   کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین
  •   کتاب مسیر جادویی شهود
  •   کتاب بازی زندگی و راه این بازی (در سال 1925)
  •   کتاب کلام تو عصای معجزه‌گر توست (در سال 1928)
  •   کتاب در مخفی توفیق (در سال 1940)
  •   کتاب نفوذ کلام (در سال 1945)

 

جالب است بدانید!

 

در بیوگرافی فلورانس اسکاول شین، نکات ریز و درشت بسیاری وجود دارد که دانستن هریک از آنها می‌تواند جالب باشد. بعضی از جالب‌ترین نکاتی که باید در مورد این شخص تأثیرگذار بدانید، عبارت‌اند از:

 

انتشار کتاب‌ها بعد از مرگ فلورانس اسکاول شین

 

فلورانس اسکاول شین در 17 اکتبر 1940 به دلیل بیماری چشم از جهان فروبست. کتاب در مخفی توفیق، کمی قبل از مرگ او به چاپ رسید. همچنین کتاب نفوذ کلام، به دست یکی از شاگردان وی چاپ شد که حاوی گزیده‌ای از اندیشه‌ها و آموزه‌های فلورانس بود. فلورانس با آموزش‌ها و تدریس‌های دوست داشتنی خود آنقدر در دل مردم و مخاطبانش رخنه کرده بود که بسیاری از افراد پس از مرگش، به سوگ نشستند.

 

سبک دوست داشتنی فلورانس اسکاول شین

 

فلورانس اسکاول شین توانایی بالایی در ارائه‌ی سخنرانی‌های پر معنا با زبانی ساده و همه‌فهم داشت. سبک او در سخنرانی به قدری ساده و همه‌فهم بود که گاهی نسبت به بار علمی سخنانش شک می‌کردند؛ البته این تنها یک شک کاذب بود و سخنان فلورانس ارزش بسیاری داشت. سادگی در گفتار و رفتار فلورانس سبب شد تا حتی چند دهه بعد از مرگ او، کتاب‌هایش پرفروش و کاربردی باشند و همه اقشار و سنین مختلف مردم، توانایی خواندن و درک مطالب آن را داشته باشند. 

 

تفکرات متفاوت فلورانس اسکاول شین

 

پس از گذشت نیمی از عمر فلورانس، تفکراتی نو سراغ او آمدند. در ابتدا گرایش وی به تفکرات فمینیستی شکل گرفت و او را به حمایت هرچه بیشتر از حقوق زنان ترغیب کرد. این موضوع تا جایی پیش رفت که در محافل حمایت از زنان شرکت می‌کرد و آشکارا از زنان بی‌دفاع، حمایت می‌کرد. همچنین پس از مدتی به فرقه‌ی «تفکر نو» پیوست و کتاب‌ها و مطالبی در حمایت از اعتقادات این فرقه نوشت. مطالبی که فلورانس برای حمایت از فرقه‌ی «تفکر نو» منتشر کرد، تأثیر زیادی بر روحیه‌ی پیروان آن داشت.

 

حفظ علایق

 

فلورانس اسکاول شین از همان ابتدا به نقاشی و طراحی علاقه داشت. این علاقه تا آخرین روزهای عمرش باقی ماند و دائماً با او بود. فلورانس به صورت حرفه‌ای تصویرگری می‌کرد، نقاشی می‌کشید و پدیده‌های روزانه‌ی زندگی را روی کاغذ پیاده می‌کرد. قوه ی تصویرگری و تخیل فلورانس فوق العاده بود و او را در طراحی هرچه زیبا‌تر پدیده‌ها کمک می‌کرد.

 علت مرگ فلورانس اسکاول شین

 کتاب های فلورانس اسکاول شین

 نویسنده کتاب چهار اثر 

زندگی فلورانس اسکاول شین

 معروفترین کتاب فلورانس

  • رامتین کریمی
  • ۰
  • ۰

زندگینامه عباس معروفی

زنگینامه عباس معروفی

عباس معروفی

عباس معروفی کیست؟

 

عباس معروفی نویسنده‌ی معروف ایرانی، متولد 1336، تا کنون رمان‌ها، اشعار و داستان‌های زیادی نوشته و در دوره‌ای گرداننده‌ی مجله‌ی گردون بوده است. معروفی با انتشار رمان سمفونی مردگان در دهه‌ی شصت مشهور شد. عباس معروفی در حال حاضر در آلمان زندگی می‌کند.

 

 

زندگینامه نویسنده کتاب سمفونی مردگان، معروفی

 

عباس معروفی 27 اردیبهشت 1336 در تهران به دنیا آمد. در دبیرستان مروی دیپلم ریاضی گرفت و در دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته‌ی هنرهای دراماتیک تحصیل کرد. پس از آن به مدت یازده سال، در دبیرستان‌های تهران معلم ادبیات بود.

نخست در سال 59، مجموعه‌ی داستان روبه‌روی آفتاب از او منتشر شد. پس از آن تا مدت‌ها داستان‌ها و اشعار خود را در نشریات منتشر می‌کرد. با انتشار رمان سمفونی مردگان در سال 1368 نام عباس معروفی بر سر زبان‌ها افتاد. 

از سال 1366 به مدت سه سال در مناصب هنری مختلف، زمینه‌ی اجرای 500 کنسرت موسیقی را فراهم کرد. در دوره‌ای نیز مجله‌ی موسیقی آهنگ را منتشر ساخت. از این نویسنده کتاب‌های زیر در کتاب وب موجود می‌باشد.

کتاب‌های عباس معروفی در کتاب وب

 

کتاب سمفونی مردگان    کتاب سال بلوا    کتاب آونگ خاطره های ما

 

مجله گردون، مجله ای از معروفی

 

عباس معروفی مجله‌ی گردون را در سال 1369 راه‌اندازی کرد. در مجله‌ی گردون نویسندگان و شاعرانی همچون حمید مصدق، هوشنگ گلشیری، محمدعلی سپانلو، ناصر زراعتی، علی باباچاهی، منصور اوجی، سیمین دانشور، شمس لنگرودی و بسیاری دیگر به ترجمه و تألیف پرداختند. در اوایل دهه‌ی 1370 مجله‌ی گردون توقیف شد. عباس معروفی درباره‌ی این توقیف می‌گوید:

روز 19 آذر 1370، بازجویم حکم توقیف موقت گردون را به دستم داد. از آنجا مستقیماً به اداره مطبوعات ارشاد رفتم و آقای مدیر کل گفت که کاری از دستش ساخته نیست. بعد به شرکت تعاونی مطبوعات رفتم و برای اولین بار با محسن سازگارا، مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات آشنا شدم. او آن روز خیلی با من حرف زد و گفت که باید تلاش کنیم تا این حکم را بشکنیم. از یک سو او می‌دوید، از سویی حمید مصدق و از سوی دیگر خودم.

یکی از غم‌انگیزترین دوره‌های زندگی من همین 18 ماه تعطیلی گردون بود که همه رفت‌وآمدها، تلفن‌ها و ارتباط‌هایم قطع شد. یکباره احساس کردم چقدر تنها شده‌ام. نمی‌دانستم چه خاکی به سرم بریزم. تنها سیمین بهبهانی هر روز به من تلفن می‌زد و دلداری‌ام می‌داد. نامه‌نگاری، ملاقات، دیدار و گفت‌وگو هیچ‌کدام فایده‌ای نداشت تا اینکه قاضی پرونده‌ام در دادستانی انقلاب حکم مرا اعلام کرد: «اعدام.»

فروشکستم. حالا جز نگرانی از حکم اعدامی که قاضی‌ام داده بود، وزارت ارشاد هم کن‌فیکون شده بود. خاتمی رفته بود. در همان زمان داشتم رمان «سال بلوا» را می‌نوشتم و این جمله جایی خودنمایی می‌کرد: «ما ملت انتظاریم!» و در انتظار سرنوشت گردون می‌سوختم. حکم اعدام را برداشتم و به طرف سازگارا راه افتادم. چند روز بعد او به من خبر داد که روزهای سه‌شنبه حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، دادستان انقلاب، بار عام دارد و قرار شد که من از ساعت شش صبح سه‌شنبه آنجا باشم. این سه‌شنبه رفتن‌ها، چهار بار طول کشید و نوبت به من نرسید، بار پنجم، ساعت 12 من توانستم آقای رئیسی را ببینم. در هر دیدار پنج نفر می‌توانستند به ترتیب شماره، وارد اتاق دادستان انقلاب شوند. نفر اول که آخوند پیری بود، به دادستان جوان و خوش‌تیپ انقلاب گفت اگر اجازه داشته باشد، بماند و به عنوان آخرین نفر با او خصوصی حرف بزند اما رئیسی قبول نکرد. گفت: بفرمائید! خودم را معرفی کردم، رئیسی کمی نگاهم کرد، با لبخند گفت: «همون عباس معروفی معروف؟»

«بله همون کرکس شاهنشاهی! همون غول بی شاخ و دم که هر روز کیهان می‌نویسه»

«شما بمونید. نفر بعدی؟»

سه نفر بعدی هم مطلبشان را گفتند و رفتند. دادستان انقلاب گفت: «خب آقای معروفی، چه می‌کنید؟»

«رمان می‌نویسم، کتاب چاپ می‌کنم، ادیتوری می‌کنم، هر کار که بشه چون دفترم بازه اما شما انتشار گردون رو توقیف کردین.»

»خب فکر می‌کنی چرا توقیف شده؟«

»همکاران شما از من می‌پرسن چه جوری و با چه پولی این مجله رنگارنگ را منتشر می‌کنم؟«

»این سوال من هم هست. «

«مجله روی پای خودش ایستاده، 22 هزار تیراژ داره.»

»چند سالته؟«

»سی‌وسه«.

»این چیزهایی که درباره شما در روزنامه‌ها می‌نویسن، من فکر کردم بالای 60 سال رو داری. «

آن‌وقت در کامپیوتر پرونده‌ام را نگاه کرد و گفت: «عجیبه! خیلی عجیبه! لک توی پرونده‌ات نیست. «

گفتم: «می‌دونم. من حتی سمپات کسی یا چیزی نبوده‌ام. «

با حیرت خیره‌ام شد: «حتی خانم‌بازی هم نکرده‌ای؟«

گفتم: «نه! من زن و سه تا دختر دارم.»

به پشتی صندلی‌اش تکیه داد با لبخند نگاهم کرد. یک لحظه فکر کردم عجب آخوند خوش‌سیما و خوش‌تیپی است. گفت: «‌پریشب در قم منزل یکی از علما، آقای فاضل میبدی بودم. قسمتی از کتاب «سمفونی مردگان» شما را خوندم. می‌خواستم ازش بگیرم، دیدم براش امضا کردی. بهم نداد. دلم می‌خواد بخونمش.»

اتفاقاً نسخه‌ای از چاپ سوم رمان در کیفم بود. گذاشتم روی میز. دست به جیب برد که پولش را بپردازد. گفتم: «قابلی نداره.» گفت: «نه این میز، میز خطرناکیه. میز قضا و قدر!» و خندید: «باید پولشو بپردازم، شما هم باید بگیری.» 300 تومان را روی میز گذاشت و گفت: «تعجب می‌کنم! چرا این قدر راجع به شما بد می‌نویسن؟ امکانش هست فوری کلیه گردون‌ها رو به من برسونید تا شخصاً مطالعه کنم و تصمیم بگیرم؟» 

گفتم: «با کمال میل. فردا براتون میارم.»

گفت: «نه! فردا دیره. همین حالا!» و تلفن روی میزش را طرف من گذاشت: «زنگ بزن بیارن فوری!» و بعد خواست که ناهار بمانم. تشکر کردم، یک دوره گردون از شماره 1 تا 20 را به دستش دادم و خداحافظی کردم. حدود یک هفته بعد، پرونده من از دادستانی انقلاب «عدم صلاحیت» خورد و به دادگستری ارجاع داده شد.

در این دوره که خاتمی هم در آخرین روزهای وزارت ارشاد، هیأت‌منصفه را تشکیل داده بود، باعث شد گردون در دادگاه تبرئه شود. در تاریخ 167 ساله مطبوعات ایران من نخستین مدیر مجله‌ای بودم که با حضور هیأت‌منصفه محاکمه و تبرئه شدم. 

کیهان در تیتر اولش نوشت: «تشکیل هیأت منصفه برای نجات یک مجله ضد انقلاب!»

برگرفته از روزنامه شرق

زندگینامه نویسنده کتاب سمفونی مردگان

 

خروج عباس معروفی از ایران

نهایتاً نشریه‌ی گردون توقیف شد و عباس معروفی به آلمان رفت. پس از مدتی موفق به دریافت بورس «خانه‌ی هاینریش بل» شد و به مدت سال نیز مدیر آنجا بود. مدتی بعد به ناچار به شغل‌های دیگر رو آورد. مدتی مدیر شبانه‌ی هتل بود و مدتی در برلین به اداره‌ی بزرگترین کتابفروشی ایرانی اروپا مشغول بود. در همان‌جا بود که عباس معروفی کلاس‌های داستان‌نویسی خود را برگزار می‌کرد و با راه‌اندازی انتشارات و چاپخانه‌ی گردون، تا امروز بیش از 300 عنوان از آثار ممنوعه‌ی نویسندگان را منتشر کرده است.

 

کتاب‌های عباس معروفی

 

  1. -  روبه‌روی آفتاب (1359)
  2. -   آخرین نسل برتر (1365)
  3. -   سمفونی مردگان (1368)
  4. -   عطر یاس (1371)
  5. -   سال بلوا (1371)
  6. -   پیکر فرهاد (1381)
  7. -   دریاروندگان جزیره‌ی آبی‌تر (1382)
  8. -   فریدون سه پسر داشت (1382)
  9. -   ذوب‌شده (1388)
  10. -   تماماً مخصوص (1389)
  11. -   نام تمام مردگان یحیاست (1397)
  12. -   شاهزاده‌ی برهنه (1397)

 کتاب های عباس معروفی

عباس معروفی

نویسنده عباس معروفی سمفونی مردگان

 عباس معروفی سال بلوا

  • رامتین کریمی
  • ۰
  • ۰

لیست محصولات بارگذاری شده تا تاریخ 1398/02/23

این کتاب ها روی سایت بارگذاری شدند.. میتوانید با کلیک روی هر کتاب به صفحه کتاب هدایت شوید

 

خرید کتاب نظریه فراغت
اخرید کتاب نمی‌ گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد
 خرید کتاب کافی شاپ و زندگی شهری
خرید کتاب فرهنگ و زندگی روزمره
خرید کتاب ناتان خردمند
خرید کتاب غزلیات شمس تبریز
خرید کتاب زیر آسمانی به رنگ خون
اخرید کتاب پس باد همه چیز را با خود نخواهد برد
خرید کتاب آسمان مضطرب
خرید کتاب تفنگت را زمین بگذار
خرید کتاب هابرماس و پوپر
خرید کتاب بیشعوران
خرید کتاب روزنامه مرد عزلت گزین
خرید کتاب شیطان به قتل می‌ رسد
خرید کتاب عناصر و خاستگاه های حاکمیت توتالیتر: امپریالیسم
خرید کتاب رزیدنت
خرید کتاب این همه نوری که نمی‌ توانیم ببینیم
خرید کتاب هومو فابر: انسان ابزارساز
خرید کتاب میخائیل باکونین و آئین آنارشیسم
خرید کتاب واکاوی اصل این همانی
خرید کتاب فروشنده‌ نخبه
خرید کتاب پرنده به پرنده: درس‌ هایی چند درباره‌ نوشتن و زندگی
خرید کتاب اردوگاه عذاب
خرید کتاب زبان شعر در نثر صوفیه
خرید کتاب در جستجوی آن لغت تنها
خرید هملت
خرید کتاب قانون جذب برای همه
اخرید کتاب 50 میلیون زن جهان اسلام را تغییر می دهند
خرید کتاب نهنگ تنها
اخرید کتاب این کیمیای هستی: درباره حافظ (3 جلدی)
خرید کتاب روزنامه ملکان
خرید کتاب خودکاوی
خرید کتاب هم وابستگی دیگر بس است
خرید کتاب زنی با موهای قرمز
خرید کتاب قرار نبود
اخرید کتاب آن جا که جنگل و ستاره ها به هم می رسند
خرید کتاب بردپیت سیاه
خرید نامه هایی به یک نویسنده جوان
خرید کتاب درآمدی تصویری بر اخلاق
خرید کتاب سرگردانی حکم ها
خرید کتاب قصه سلیمان
خرید کتاب قالی شویی در رود تشنه
خرید کتاب دیو آب خوار
خرید کتاب  گلچراغ ماهی قرمز
خرید کتاب فرشته باران
خرید کتاب درختی که کلاغ نداشت
خرید کتاب می توانم امشب این جا بخوابم
خرید کتاب خرچنگ بلندپرواز
خرید کتاب بزرگ قد یک دکمه
خرید کتاب به چرخه حیات دست نزنید
خرید کتاب محوریت دولت در جهان معاصر
خرید کتاب جنبش برای اقتصاد مشارکتی: اقتصاد و منفعت عمومی
خرید کتاب کوری
خرید کتاب نیروی اراده
کتاب حقوق سرمایه گذاری خارجی در پرتو قانون و قراردادهای سرمایه گذاری
خرید کتاب لبخند بی لهجه
خرید کتاب سرآغاز کار هنری
خرید کتاب شازده کوچولو
خرید کتاب شبح عمارت کراچفیلد
خرید کتاب نامه های راپونزل
خرید کتاب مکاشفه ابرک سگ قربانعلی
خرید کتاب نامه هایی به فلیسین
اخرید کتاب تغییرات مناسک عزاداری محرم
اخرید کتاب روان ‌شناسی ابداع در ریاضی
خرید کتاب فاصله نجات
خرید کتاب مطالعات فرهنگی بدن
خرید کتاب کمی ایمان داشته باش
خرید کتاب بازیابی امر محسوس
خرید کتاب هر دو در نهایت می میرند
اخرید کتاب سوخت جت کارآفرینان برای استارت آپ ها
قیمت ، معرفی ، اخرید کتاب چگونه مارکس بخوانیم؟
اخرید کتاب درآمدی تصویری بر هوش مصنوعی
خرید کتاب قتل خانم مک گینتی
خرید کتاب داستان رستم و سهراب
خرید کتاب به جنگ لبخند بزن
خرید کتاب بانگ خاموش
اخرید کتاب دفترچه خاطرات شانزده زن ایرانی
خرید کتاب شوخی
خرید کتاب هیتلر (2 جلدی)
خرید کتاب عامل نشاط: 10 روش دستیابی به سلامتی و شادی
خرید کتاب انجمن دختران مرده
خرید کتاب فمینیسم و مردان
خرید کتاب شاهراه سبز عشق: هزار بیت و هزار پند از مولانا
خرید کتاب تئاترکراسی در عصر مشروطه
خرید کتاب جنگنامه غلامان
خرید کتاب تاریخ سیاه ‌پوستان
خرید کتاب آخرین سخنرانی
خرید کتاب فرائد الادب
خرید کتاب بزن به هدف
خرید کتاب 7 عادت مردمان موثر
خرید کتاب آدوایتا در ذن و تائو
خرید کتاب دفتری برای ایران: نامه های فارسی به ولادیمیر مینورسکی
خرید کتاب معجزه خدایان
خرید کتاب آن مرد در باران آمد
خرید کتاب آدم ها و دودکش ها
خرید کتاب آن سال سیاه
خرید کتاب ساعت بی ‌عقربه
خرید کتاب شیوه فنی نمایشنامه‌ خوانی
خرید کتاب خواهر من قاتل زنجیره ای
خرید کتاب خلوت فکر
خرید کتاب من نی هستم
خرید کتاب گفتار در بندگی خود خواسته
اخرید کتاب مطالعاتی درباره طبقات اجتماعی
خرید کتاب حرمت شکنی ها
خرید کتاب درست دقیقا
خرید کتاب در اسارت زمان
خرید کتاب امتداد زمان
خرید کتاب با من بمان
خرید کتاب خواب سایه ها
خرید کتاب جعبه سیاه اینستاگرام
خرید کتاب شب نشینی در پراگ
اخرید کتاب جمعه یا زندگی دور از تمدن
خرید کتاب معنای همه اینها چیست
خرید کتاب قتل در تعطیلات
خرید کتاب جن زیبایی که از پترا آمد
ارسال رایگان وخرید کتاب هزار سال تحول شهری در ایالت کرمان
اخرید کتاب نقد و بررسی شعر معاصر: مهدی اخوان ثالث
خرید کتاب بابا لنگ دراز
خرید کتاب چگونه درهای خوش شانسی را به روی خود بگشاییم
خرید کتاب قمارباز
خرید کتاب چگونه خون آشام های انرژی تان را فریب دهید
خرید کتاب درساژ اندوه
خرید کتاب مینیمالیسم دیجیتال
اخرید کتاب مکانیک کوانتومی به زبان ساده
خرید کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد (آسیا)
خرید کتاب شرلوک هلمز خیابان پراد
خرید کتاب رویارویی کوتاه با دشمن
خرید کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد(آمریکا)
خرید کتاب هیدگر متاخر و حقیقت وجود
خرید کتاب متون کلیدی حقوق و روابط بین الملل
خرید کتاب بچه‌ های ژیواگو
خرید کتاب امارت شر
خرید کتاب اضطراب جایگاه اجتماعی
خرید کتاب بازی دروغ
خرید کتاب قلمرو رؤیایی سپید
اخرید کتاب مفاهیم کلیدی در مطالعات فراغت
خرید کتاب در جست و جوی چیکا
خرید کتاب راه و رسم زندگی
خرید کتاب ترسوها
اخرید کتاب روبرتو روسلینی: بدن های در حال سقوط
خرید کتاب سکوت دختران
خرید کتاب چشم جان بین: ملاحظاتی پیرامون زیباشناسی فیلم
خرید کتاب سیری در تلمود
خرید کتاب تجربه گرایان: تاریخ فلسفه غرب (5)
خرید کتاب از تقابل گفتار و نوشتار تا تقابل نظم و نثر در سنت ادبی ما
خرید کتاب مزدور
خرید کتاب پنجره اقلیدس
خرید کتاب توزیع قدرت در اندیشه سیاسی شیعه
خرید کتاب مونونوکه: راز چیزها
خرید کتاب خون کثیف
خرید کتاب راز مانا: زندگی و دیدگاه ‌های استاد محمدرضا شجریان
خرید کتاب سه تقریر رقیب درباره مدرنیته: خروج اعتراض وفاداری
خرید کتاب درآمدی بر مبانی مشروعیت در دولت ساسانی
خرید کتاب مرگ چه ساده شروع می شود
خرید کتاب راس ساعت هیچ
خرید کتاب شعرهای یک مرد بیچاره
خرید کتاب در چند ثانیه
خرید کتاب آن ور آب
خرید کتاب دختران دریاچه
خرید کتاب دروغگوهای دوست داشتنی
خرید کتاب در خم گیسوی دلتنگی
خرید کتاب با کوه در میان بگذار
خرید کتاب ولع مقدس
خرید کتاب نقد ایدئولوژی
خرید کتاب نقطه و نوزده داستان دیگر
خرید کتاب یک کاسه گل سرخ
خرید کتاب کافورخانه
خرید کتاب مغز شما یک ماشین زمان است
خرید کتاب تاریخ تئاتر جهان (جلد1)
خرید کتاب کشکول تحت ویندوز
خرید کتاب تاریخ تئاتر جهان (جلد2)
خرید کتاب تاریخ تئاتر جهان (جلد3)
خرید کتاب شب جاهلان
خرید کتاب بازی های من و شانس عزیزم
خرید کتاب مفهوم آیرونی
خرید کتاب ما و بیست و سه داستان دیگر
خرید کتاب گمشده: داستانی از یک اکتشاف شخصی
خرید کتاب پری ماه
خرید کتاب لوازم نویسندگی
خرید کتاب بیدار شدن به وقت وین
خرید کتاب آناناس
خرید کتاب نوشته های پراکنده
خرید کتاب آهوانی
خرید کتاب عناصر داستان
خرید کتاب بولوار پارادیس
خرید کتاب باران عشق سپاس گزاری
خرید کتاب نسیمی که بر ستاره ای وزید
خرید کتاب آنا و مرد چلچله ای
خرید کتاب خورشید هنوز یک ستاره است
خرید کتاب چشم های سنگی (2 جلدی)
خرید کتاب شازده کوچولو
خرید کتاب ماشین تحریر عجیب
خرید کتاب آه ای مامان
خرید کتاب مردی به نام اوه (پالتویی)
خرید کتاب مشتی خاک
خرید کتاب داستان کودک گمشده
خرید کتاب  راز پرونده مختومه
خرید کتاب هاسمیک
خرید کتاب زیبایی ‌شناسی و سیاست
خرید کتاب زبان شناسی شناختی
خرید کتاب گزینه دوم
خرید کتاب آن یک چیز
خرید کتاب طرز تهیه تنهایی در آشپزخانه عشق
خرید کتاب بنویس من زن عرب نیستم
اخرید کتاب نیمه شب در کتاب فروشی افکار نورانی
خرید کتاب آونگ فوکو
خرید کتاب پاپالاگی
خرید کتاب اندیشه‌ های حقوقی
خرید کتاب باور کن اقدام کن به دست بیار
خرید کتاب هگل ایرانی
خرید کتاب هیل بیلی روزگار آمریکایی های پشت کوه نشین
 اخرید کتاب جایی که ماه نیست
خرید کتاب پسربچه موش کور روباه و اسب
خرید کتاب مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است (رقعی)
خرید کتاب و من دوستت دارم
خرید کتاب در یک جنگل تاریک تاریک
خرید کتاب باغ اناری
خرید کتاب مردی به نام اوه (گالینگور)
خرید کتاب مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است (پالتویی)
خرید کتاب واقع نگری: چرا جهان را کژ می فهمیم
اخرید کتاب تاریخ اجتماعی معرفت؛ از گوتنبرگ تا دیدرو
خرید کتاب علیت و تبیین
اخرید کتاب فریب ایکاروس چقدر بلند پرواز هستید
خرید کتاب ایدئالیسم هگل: خشنودی ‌های خودآگاهی
خرید کتاب عادت مربی گری
خرید کتاب 5 زبان عشق (راه هایی برای داشتن عشقی پایدار)
اخرید کتاب سرگذشت فلسفه غرب به روایت مدرسه دوباتن
خرید کتاب  رک و راست باشید
خرید کتاب خواب آشفته نفت (4 جلدی)
خرید کتاب فروشگاه همه چیز
خرید کتاب خوشی ‌ها و ناخوشی ‌های فرزندآوری به روایت مدرسه دوباتن
خرید کتاب اسطوره ‌ای نو: نشانه‌ هایی در آسمان
خرید کتاب نوشته رولان بارت
خرید کتاب پنلو پیاد
خرید کتاب گذرواژه ها
خرید کتاب  پوست در بازی (عدم تقارن های پنهان در زندگی روزمره)
خرید کتاب ارز دیجیتال
خرید کتاب مدیران بزرگ به دنیا نمی آیند ساخته می شوند
خرید کتاب مینیمالیسم دیجیتال
اخرید کتاب شیوه گرگ (سیستم فروش خط مستقیم)
خرید کتاب نقشه فرهنگ
خرید کتاب تنبل نالان
خرید کتاب فرمول برنامه ریزی 
اخرید کتاب کتابی که آرزو می کنید والدینتان خوانده بودند
خرید کتاب سفیدی مرگبار
خرید کتاب دو خویشاوند شریف
خرید کتاب قدرت عادت (رقعی)
خرید کتاب ریاضیات از کجا می آید
خرید کتاب راهنمای تقسیم سهام داینامیک
خرید کتاب زندگی ات را 80/20 کن
خرید کتاب در دفاع از پوپولیسم چپ
خرید کتاب مربی تریلیون دلاری
خرید کتاب ما آواره ایم
خرید کتاب بازآفرینی مدل کسب و کار
خرید کتاب هرگز سازش نکنید
خرید کتاب آرمان شهری برای واقع گراها و چگونه به آن برسیم
خرید کتاب دره موفقیت
خرید کتاب اول سود
خرید کتاب راهنمای مربیگری
خرید کتاب بازاریابی هکر رشد
خرید کتاب شهامت رهبری
خرید کتاب ستاره بخش
خرید کتاب برنامه بازاریابی یک صفحه ای
خرید کتاب پسرک موش کور روباه و اسب
خرید کتاب صفر به یک
خرید کتاب هک فروش
خرید کتاب یادداشت های زیرزمینی
خرید کتاب جذب
خرید کتاب آکادمی خون آشام (جلد سوم)
خرید کتاب خطابه
خرید کتاب ژولیوس سزار
خرید کتاب سپیده دم خدایان مشرقی
خرید کتاب نظریه های توسعه نیافتگی
خرید کتاب چگونه افراد را به انجام کاری ترغیب کنیم
خرید کتاب تحول شخصی با آزمون های گرجیف
خرید کتاب کارآفرینی با نگاه آینده پژوهی
خرید کتاب داستان نامه: فرهنگ امثال شاهنامه
خرید کتاب کرگدن
خرید کتاب خواهر خاموش
خرید کتاب قطار ساعت 4:50 از پدینگتون
خرید کتاب اعترافات
خرید کتاب هفت مرگ: اویلین هاردکسل
خرید کتاب عکاسی بالون سواری عشق و اندوه
خرید کتاب زبانه های خشم
خرید کتاب اسباب خوشبختی
خرید کتاب دوستان ما بد زندگی می کنیم
خرید کتاب مرگ در جنگل
خرید کتاب خاطرات تدوین فیلم و ویدئو
خرید کتاب جامعه ‌شناسی پست ‌مدرنیسم
خرید کتاب خاطرات وصیت ها
خرید کتاب اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌ های همیشه بهار ساکنان کره ماه
خرید کتاب مفیستو برای همیشه
خرید کتاب مداخلات روانی مثبت
خرید کتاب آنجا که هندوانه ها می رویند
خرید کتاب سیاست پسااستعماری توسعه
خرید کتاب خاستگاه تاریکی
خرید کتاب خشکسالی
خرید کتاب قدرت های نسبتا عجیب 2 (الکس اسپارو و خشم پشمالوها)
خرید کتاب تئاتر بدن: رویکرد روانکاوانه به بیماری های روان تنی
خرید کتاب ابابیل نقد
خرید کتاب گالری کهن الگوها
خرید کتاب شهریار
خرید کتاب ده آزمایش برتر علمی
خرید کتاب داستان هایی از گنجینه خرد چین
خرید کتاب هوشنگ دوم (گفت و گو با هوشنگ مرادی کرمانی)
خرید کتاب تو را در حضور همه دوست دارم
خرید کتاب کنتس سلما
اخرید کتاب آشنایی با آیورودا (تقویت نیروی حیات)
خرید کتاب ستاره شناسی
خرید کتاب با سعدی (در بازارچه زندگی)
خرید کتاب 100 داستان ناگفته از علم
خرید کتاب زبان پهلوی (ادبیات و دستور آن)
اخرید کتاب رموز حمزه و ماجراهای عمر و عیار
خرید کتاب مدیریت ساخت
اخرید کتاب میرزا رضا کرمانی به روایت پرویز خطیبی
خرید کتاب نفرین زمین
خرید کتاب زمجی نامه (حماسه های شیعه)
خرید کتاب شیوه دلبری و مترو آشوبی
خرید کتاب سه کتاب
خرید کتاب مشت بر پوست
اخرید کتاب زندگی در بهروزی و کوتاهی زندگی
خرید کتاب قصه های مجید
خرید کتاب به عبارت آفتاب
خرید کتاب منتخب محبوب القلوب
خرید کتاب شهسوار ارابه
خرید کتاب سرگذشت شگفت انگیز حیات روی زمین
خرید کتاب دفتر دانایی و داد
خرید کتاب لبخند انار
خرید کتاب کمدی الهی (خندستان خدایی)
اخرید کتاب ایران باستان: هخامنشیان اشکانیان ساسانیان
خرید کتاب مفاهیم اساسی جامعه‌ شناسی
خرید کتاب شعر نو در ترازوی تاویل
خرید کتاب فکرآورد: هبرماس رورتی
خرید کتاب ژاک دریدا
خرید کتاب گفتگویی میان هگل و فیلسوفان اسلامی
خرید کتاب خاطرات هنری شاهرخ نادری: شما و رادیو
خرید کتاب راز گشوده
خرید کتاب گربه گور به قیر شده
خرید کتاب ملکه سیاه پوش
خرید کتاب من مضطرب
خرید کتاب هیولای چشم دکمه ای
خرید کتاب نان آن سال ها
اخرید کتاب 1001 نکته که فرزندتان باید بیاموزد
خرید کتاب گزینه اشعار قیصر امین پور
خرید کتاب من ماه هستم: بهترین دوست زمین
خرید کتاب گزینه اشعار نصرت رحمانی
خرید کتاب این ماهی سرخ بند نمی آید
خرید کتاب من خورشید هستم: یک ستاره درخشان
خرید کتاب گیاه و سنگ نه آتش
خرید کتاب زنمرد
خرید کتاب کلاغ کوکی
خرید کتاب از ما نیست
خرید کتاب رستوران چینی درجه یک
خرید کتاب تو همچون پاریس زیبایی
خرید کتاب دور دنیای فلسفه در هشت روز
خرید کتاب شعر و کودکی
خرید کتاب علمی تخیلی
خرید کتاب دوربین قدیمی
خرید کتاب کتاب اوهام
خرید کتاب گزینه اشعار پرویز ناتل خانلری
کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی: چگونه خشم و احساساتمان را مدیریت کنیم
خرید کتاب یک سال در میان ایرانیان
خرید کتاب کاهنه های باکوس
خرید کتاب منطق ‌الطیر
خرید کتاب الهی ‌نامه
خرید کتاب اسرارنامه

 

  • رامتین کریمی